Zarząd dróg Powiatowych w Opolu
ul. Książąt Opolskich 27
45-005 Opole
Opole, 26-11-2021
OGŁOSZENIE O NABORZE
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Opolu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze*
Zastępca kierownika sekcji administracyjno-kadrowej 1/1 etat
Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6% / co najmniej 6% *.
I. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata na wolne stanowisko zastępcy kierownika sekcji administracyjno-kadrowej:
- Wykształcenie: wyższe o kierunku:
ekonomia lub administracja lub gospodarka i administracja publiczna lub zarządzanie lub prawo - staż pracy: minimum 4 lata, liczy się również prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na w/w stanowisku.
- obywatelstwo: polskie; dopuszcza się możliwość zatrudnienia osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej (D.U. z 2009 nr 64, poz. 539)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- nieposzlakowana opinia
- znajomość przepisów prawnych w zakresie zadań na stanowisku pracy na który przeprowadzany jest nabór, w szczególności:
- znajomość ustawy Kodeks pracy
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych
- znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
II. Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydata na wolne stanowisko:
- znajomość ustawy prawo zamówień publicznych
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość ustawy o rachunkowości
- znajomość zagadnień ubezpieczeń społecznych
- umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu Office: Word, Excel
- wymagana samodzielność i inicjatywa,
- sumienność, rzetelność i odpowiedzialność,
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach,
- umiejętność pracy w zespole,
- sprawne i szybkie realizowanie powierzonych zadań.
III. Zakres obowiązków na stanowisku zastępcy kierownika sekcji administracyjno-kadrowej
- Kierowanie działalnością Sekcji Administracyjno-Kadrowej (AK) w zakresie spraw osobowych, organizacyjnych oraz administracyjnych ZDP.
- Nadzór nad organizowaniem obsługi administracyjno-gospodarczej w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z obsługą sekretariatu ZDP
- zamawianie materiałów biurowych,
- zamawianie prasy i publikacji dla poszczególnych sekcji i obwodów drogowych w ZDP - Nadzór nad obsługa kancelaryjną ZDP a w szczególności:
-odbiór i doręczanie przesyłek adresowanych do ZDP
-prowadzenie książek korespondencji zgodnie z instrukcją kancelaryjną
-dokonywanie wpisów wszelkiej korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej do książki korespondencji przychodzącej oraz książki faktur
-przekazywanie korespondencji i dokumentacji właściwym pracownikom zgodnie z dekretacją osób upoważnionych
-prowadzenie całości spraw związanych z przyjmowaniem do wysyłki i wysyłaniem korespondencji poprzez wpisy do książki korespondencji wychodzącej oraz książki pocztowej. - Nadzór nad prowadzeniem składnicy akt.
- Nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt.
- Prowadzenie całości spraw kadrowych.
- Wydawanie pracownikom zaświadczeń i innych przewidzianych przepisami prawa dokumentów związanych ze stosunkiem pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z umowami cywilnoprawnymi w szczególności zawieranie umów i prowadzenie stosownych ewidencji oraz wydawanie zaświadczeń.
- Koordynowanie opracowania i wdrożenia planów rekrutacji i adaptacji zatrudnianych pracowników.
- Aktualizowanie polityki naboru pracowników, uwzględniając wymagania aktualnych standardów, w tym wytycznych postępowania przy rekrutacji pracowników samorządowych.
- Weryfikowanie oraz przygotowywanie treści ogłoszeń na stanowiska pracy oraz informacji o wynikach naboru, a następnie przekazywanie ich do redaktora BIP w celu publikacji na stronie BIP ZDP.
- Opracowywanie zasad rozwoju, awansu oraz ścieżek kariery pracowników.
- Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.
- Sporządzanie wymaganych na podstawie przepisów prawa sprawozdań dla właściwego ministerstwa, GUS i innych organów lub instytucji publicznych w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń.
- Sporządzanie sprawozdań, analiz i wykazów o stanie zatrudnienia dla celów prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Opolu polityki kadrowej.
- Koordynowanie prac związanych z przeprowadzaniem okresowych ocen pracowników.
- Opracowywanie zasad oceny okresowej pracowników oraz administracyjne wsparcie procesów oceny.
- Dokonywanie formalności związanych z wnioskami o nadanie orderów i odznaczeń państwowych, resortowych, nagród ministra, oraz prowadzenie ewidencji po zatwierdzeniu tych wniosków.
- Koordynowanie spraw związanych z odbywaniem stażu pracy osób skierowanych przez Powiatowe Urzędy Pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń socjalnych w związku z zapewnieniem potrzeb socjalnych, mieszkaniowych, kulturalnych i rekreacyjnych pracowników, emerytów i rencistów oraz członków ich rodzin na zasadach określonych w aktach wewnętrznych w tym w Regulaminie przyznawania świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w ZDP.
- Współudział w prowadzeniu strony internetowej, w tym bieżące weryfikowanie informacji i dokumentów zamieszczanych na stronie w zakresie dotyczącym sekcji AK.
- Planowanie, organizowanie, realizacja oraz analizowanie wszelkich procesów związanych z zakupem materiałów, sprzętu i wyposażenia, niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania ZDP.
- Prowadzenie ewidencji zawieranych umów z zakresu działania sekcji oraz sporządzanie miesięcznych wykazów umów o ustalonej wartości jako zwiększenie zaangażowania wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym danego roku kalendarzowego.
- Weryfikacja faktur dotyczących bieżących zakupów pod kątem zgodności ze złożonym zamówieniem i umową.
- Nadzór nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych, ilościowo-wartościowej oraz ilościowej zakupionych materiałów i wartości niematerialnych i prawnych.
- Nadzór nad przeprowadzaniem inwentaryzacji oraz sporządzenie sprawozdania jak również protokołu z inwentaryzacji corocznej i czteroletniej oraz inwentaryzacji kontrolnych i zdawczo-odbiorczych.
- Nadzór nad pracami Komisji Likwidacyjnej oraz:
- aktywne działanie w zakresie zagospodarowania zbędnych składników majątkowych
- prowadzenie ewidencji oraz realizacja fizycznej likwidacji w zakresie odbioru odpadów i ich wywozu, utylizacji a także prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie (Baza Danych o Odpadach). - Prowadzenie ewidencji oraz nadzór nad wnioskami o udostępnienie informacji w trybie dostępu do informacji publicznej.
- Merytoryczne opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych w zakresie przedmiotu działania sekcji AK.
- Prowadzenie współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań sekcji AK.
- Nadzór nad utrzymaniem budynków będących w trwałym zarządzie ZDP w należytym stanie techniczno-eksploatacyjnym, zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami i prawa budowlanego.
- Zabezpieczenie p. pożarowe obiektów ZDP oraz nadzór i współudział w realizacji zadań wynikających z zakresu ochrony p. pożarowej.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z racjonalną gospodarką środkami technicznymi, a w szczególności:
- gospodarką sprzętową ZDP, samochodami służbowymi oraz całokształtem spraw związanych z ich eksploatacją i rozliczaniem. - Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zapewnieniem prawidłowości gospodarki paliwowo – smarowniczej i energetycznej oraz właściwego stanu urządzeń, zabezpieczeń energetycznych i paliwowych.
- Prowadzenie kontroli zarządczej.
- Odbiór i wysyłka pism z platformy e-PUAP.
- Ubezpieczanie wszystkich składników majątkowych ZDP.
- Ustalanie należnych opłat z tytułu ochrony środowiska, podatku od nieruchomości oraz opłat za korzystanie z RTV.
- Współdziałanie z Sekcją F-K w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnego oraz świadczeń z funduszu socjalnego objętych opodatkowaniem.
- Opracowanie i aktualizacja regulaminów i innych aktów prawnych związanych z zakresem działania sekcji.
IV. Warunki pracy:
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca z przewagą wysiłku umysłowego, wymagająca dobrej ostrości wzroku (praca przy monitorze ekranowym), praca w urzędzie;
- Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: praca w budynku w Opolu przy ul. Książąt Opolskich 27 na II piętrze bez windy, siedząca przy biurku.
V. Wymagane dokumenty:
- Podanie (list motywacyjny) o przyjęcie do pracy na stanowisko urzędnicze.
- Curriculum Vitae z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy (druk na stronie internetowej www.bip.zdp.opole.pl praca-regulamin naboru-ZDP kwestionariusz osobowy)
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i zdobyte kwalifikacje zawodowe oraz kserokopie świadectw pracy.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego (druk na stronie internetowej www.bip.zdp.opole.pl praca - regulamin naboru-ZDP - procedura zgody).
- Oświadczenia kandydata:
a) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska, na które prowadzony jest nabór;
b) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
c) o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
d) o nie wykonywaniu czynności, które stałyby w sprzeczności z wykonywanymi obowiązkami służbowymi na stanowisku, na które prowadzony jest nabór. - Orzeczenie o posiadaniu stopnia niepełnosprawności.
- Posiadane referencje.
Wymienione wyżej dokumenty należy przesłać pocztą (decyduje data wpływu do urzędu do 06 grudnia 2021 r) lub złożyć osobiście w zaklejonej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko zastępca kierownika sekcji administracyjno-kadrowej w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opolu pokój nr 208” na parterze budynku, przekazując ochronie, ul. Książąt Opolskich 27, 45-005 Opole, w terminie do dnia 06 grudnia 2021 r., do godziny 1530.
Dokumenty, które zostaną dostarczone do Zarządu Dróg Powiatowych w Opolu po terminie określonym wyżej, pozostaną bez rozpoznania.
Z „Zasadami postępowania przy naborze kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska urzędnicze w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opolu ” można zapoznać się w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opolu, ul. Książąt Opolskich 27, oraz na stronie internetowej www.bip.zdp.opole.pl. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 077 4414070 w 40 ( kadry).
Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie na stronie internetowej www.bip.zdp.opole.pl oraz na Tablicy Ogłoszeń w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opolu, ul. Książąt Opolskich 27.
* zaznaczyć odpowiednio
/z-ca dyrektora ZDP w Opolu
Piotr Rybczyński/